Propozycje aktywności na 15.06-19.06.2020r.

Uncategorized

„Zwierzęta egzotyczne”

1. Poproś mamę, tatę o przeczytanie wiersza Z. Bronikowskiej, pt.: „Gdzie był Krzyś”.

 – Gdzie byłeś Krzysiu?

 – Daleko….

 W Afryce, nad rzeką Nilem!

A dwa kroki przede mną

kąpały się dwa krokodyle!

 Były takie olbrzymie,

 paszcze miały szerokie

jak bramy.

 Nie wierzysz? No to proszę,

Możesz zapytać mamy!

A potem hipopotam po szyję wylazł z błota,

 aż śmiały się goryle.

Słonie biegały jak konie!

Były zebry, żyrafy, szakale!

 A ja –

Nie bałem się wcale.

 Siedziałem obok mamy

 i patrzyłem… patrzyłem….

 Małpy jadły figi i daktyle,

 Nosorożec bawił się w strumieniu,

 a tygrysy leżały pod palmą.

 I lwa widziałem,

A jakże!

 I chociaż było ciemno,

 nie bałem go się także.

Ale zabłysło światło

i ludzie zaczęli uciekać!

Ja chciałem jeszcze zostać,

 chciałem jeszcze poczekać,

 ale mama…..

 – O czym ty mówisz Krzysiu?

 To ci się chyba śniło.

 Skądże? Naprawdę to widziałem!

To wszystko w kinie było.

2. „ Krótki spacer po dżungli”- zabawa pantomimiczna do opowiadania

Dotarliśmy do Afryki. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę / ruchy rękoma na boki/. Musimy być bardzo cicho by nie spłoszyć zwierząt, a także by nie usłyszał nas drapieżnik /idziemy na palcach/. Kogoś słyszę…O! Jaka miła małpka /pokazanie ilustracji; dzieci naśladują ruchy nauczycielki: drapią się po głowie, plecach; skaczą na jednej nodze, obunóż/. Dość zabawy – małpka jest bardzo głodna, musimy jej pomóc.

· Zabawa „Tropiciele śladów”

Ślady prowadzą do lwa /pokazanie ilustracji/, który odpoczywa w cieniu pod drzewem. Jesteśmy przerażeni, jednak nie rzucamy się do ucieczki – wolnym krokiem idziemy dalej /marsz dzieci/. Po drodze spotykamy smutnego słonia /pokazanie ilustracji/, który nie może znaleźć drogi do rzeki /wykorzystanie podłogi interaktywnej/

· Gra „Wesołe minki”

Razem ze słoniem docieramy nad rzekę. Tam widzimy kąpiącego się w niej hipopotama, a w oddali spacerują zebry /pokazanie ilustracji/. Jesteśmy zmęczeni poszukiwaniami, musimy odpocząć /dzieci siadają na dywanie w siadzie skrzyżnym/.

3. „Zwierzęce rymy” – zabawa dydaktyczna

Dzieci podają słowa rymujące się z wybranymi zwierzętami Afryki, np.: małpa – lampa, lew – zlew, słoń – koń.

4. Rytmiczne nazywanie nazw zwierząt na obrazkach z jednoczesnym ruchem obu rąk :   pa-pu-ga  – rysują w powietrzu np. dziób,
ży-ra-fa – rysują szyję itp.

Amazon Red Ave Macaw Parrot Tropical Bird Bird

5. Zabawa „Wąż” – dzieci naśladując syczenie węża, pokazują, jak pełznie – rysując w  powietrzu „leniwą ósemkę” prawą, lewą i obiema rękami
 (zaczynamy rysować od środka, w lewą stronę).

6. Nazywanie zwierząt przez dzieci ze wskazaniem charakterystycznych cech:


np. słoń – ma trąbę, duże uszy, ciosy itp.
      małpa – ma sprężysty ogon, sprawne łapy,
      żyrafa – ma długą szyję, plamy na futrze itp.

7. A teraz posłuchaj piosenki z serii „Miś i Margolcia”

8. Piosenka-zagadka o żyrafie 🙂

9. Zagadki słuchowe: odgadnij jakie to zwierzę

10. Praca plastyczna 🙂

Odrysuj swoją rączkę i ozdób tak, aby wyszła żyrafa.

11. „Zoo” – prezentacja

12. Karta pracy


        Wytnij po liniach i spróbuj ułożyć lwa.

Podróżujemy

Dziecko dowie się, jak podróżowano dawniej, a jak podróżuje się dziś. Pozna i nazwie wybrane środki transportu. Dowie się, czym był aeroplan i czym jest metro. Utrwali poznane już litery. Poćwiczy pisanie, czytanie oraz aktywne słuchanie dzięki udostępnionym słuchowiskom, bajkom i filmom. Rozwiąże proste zadania matematyczne, przeliczy, poćwiczy wskazywanie miejsca liczb na osi liczbowej. Utrwali poznane cyfry oraz poćwiczy logiczne myślenie, spostrzegawczość i umiejętność przeliczania. Dziecko przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych i technicznych, samodzielnie i wspólnie z rodzicami.
 

Scenariusz zajęć

Karty pracy

Powtórz litery

Poćwicz czytanie

Posłuchaj wiersza

Obejrzyj i dowiedz się

Obejrzyj film

Wykonaj prosty eksperyment!

Sprawdź swoją pamięć

Zagraj, pokoloruj

Rozwiąż quizy i zagadki 

Obejrzyj program telewizyjny

Poczytaj mi, mamo

Zagraj w grę

Zrób to sam

Policz, oblicz, porównaj

Obejrzyj animacje

Poćwicz język angielski

Ćwicz, graj i baw się

Śpiewaj z innymi

Posłuchaj i opowiedz

Posłuchaj audycji radiowej

Posłuchaj słuchowiska

Zaproś rodziców do wspólnego działania

Inspiracje