Propozycje aktywności dla dzieci

Organizacyjne

Już przyszła wiosna

W tym tygodniu dziecko pozna, jakie są pierwsze oznaki wiosny i czym są zwiastuny wiosny, utrwali wielką i małą literę „C, c”, poćwiczy aktywne słuchanie, poprzez udostępnione słuchowiska, bajki i filmy. Rozwiąże proste zadania matematyczne, porówna i uporządkuje zbiory oraz utrwali stosunki przestrzenne obiektów względem siebie. Utrwali cyfrę 0 oraz poćwiczy umiejętności przeliczania, logiczne myślenie i spostrzegawczość. Dziecko założy hodowlę rzeżuchy lub innych roślin oraz przeprowadzi wspólnie z rodzicem proste eksperymenty. Nauczy się lub posłucha kilku, tematycznych piosenek oraz pozna lub utrwali słownictwo w języku obcym. Będzie miało również możliwość stworzenia prac plastycznych, rozwiązywania łamigłówek i quizów tematycznych.

Scenariusze zajęć

Wiosenne karty pracy

Posłuchaj wiersza 

Obejrzyj film

Obejrzyj program TV

Powtórz literę C

Wykonaj prosty eksperyment!

Posłuchaj muzyki

Obejrzyj film i dowiedz sie, gdzie krasnale szukały wiosny

Sprawdź swoją pamięć

Zagraj, pokoloruj, zgadnij

Rozwiąż łamigłówki

Posłuchaj i powtórz

Posłuchaj słuchowiska

Zrób to sam – kwiaty z papieru

Utrwal cyfrę 0

Poćwicz przeliczanie

Rozwiąż zagadkę

Czytaj sylabami

Śpiewaj z innym

Obejrzyj i opowiedz

Inspiracje

(źródło: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/wiosna-00)

Pani Jola poleca:

Wiersz „ Kotki marcowe”- słuchanie wiersza J. Kulmowej.

Na wierzbie nad samym rowem

srebrne kotki marcowe.

Na deszczu i na słocie

srebrnieją im futra kocie.

Plucha i zawierucha.

Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.

Ale kotki marcowe nie piszczą.

Huśtają się na gałązkach.

Mruczą: nareszcie wiosna!

I sierść mają coraz srebrzystszą.

Do tego pani Iwona proponuje:

„ Bazie”- praca plastyczna związana z wierszem. Wykonanie gałązki z baziami.
Dzieci naklejają bazie (kulki z waty) na gałązki (plastelina). Można narysować gałązki bądź wykorzystać cokolwiek innego.